sobota, 26 marca 2011

Jak wypromować szkołę średnią w gimnazjum?

Być może zastanawiasz się co ma zawierać się w kwestii promocji szkoły w środowisku lokalnym?

Pierwszym i najważniejszym elementem jest zbadanie rynku, czyli dowiedzenie się czego uczniowie gimnazjum oczekują po Twojej szkole. Przykładowo jeżeli przeprowadzisz ankietę wśród uczniów klas pierwszych, którzy dopiero co przyszli do Twojej szkoły to zorientujesz się, że np. w ankietach wskazują na - dobrą lokalizację szkoły.

czwartek, 24 marca 2011

Uczniowie szkoły średniej i promocja

W promocję szkoły warto zaangażować uczniów z kilku przyczyn.
Po pierwsze działa wtedy zasada dźwigni. Opiera się ona na twierdzeniu, że np. 600 uczniów szybciej poinformuje swoich rówieśników o dniach otwartych niż np. 5 nauczycieli.
Każdy uczeń ma na naszej klasie czy na facebooku wielu znajomych. Często są to znajomi z gimnazjum. Warto aby wtedy Ci uczniowie umieścili na swoich profilach odpowiednie informacje np. o dniach otwartych, które będą odbywały się w szkole.

poniedziałek, 14 marca 2011

Szkolna strona na Facebooku

Strona Facebooku dla Twojej szkoły jest tak naturalna jak strona internetowa. Jeszcze dzisiaj większość szkół bada teren, zastanawia się czy warto? Warto i to bardzo z kilku powodów.

Powód # 1 strona na facebooku jak nic innego buduje społeczność. Strona internetowa ma inną, bardziej stateczną rolę. Na facebooku możesz na bieżąco informować społeczność uczniów i nauczycieli czy także rodziców o tym co się dzieje w szkole. Powiesz być może, że i tak uczniowie wiedzą co się dzieje. Może tak być w przypadku małej placówki, jednak gdy szkoła liczy sobie 1000 uczniów, wiele ważnych informacji przepada.

Powód # 2 administratorem może być każdy nauczyciel. Kolejny plus to fakt, że bardzo łatwo zrobić administratorem każdego nauczyciela. Co to oznacza?
W przypadku gdy całym systemem komunikacji w szkole zajmuje się administrator szkolnej strony jasne jest, że umieszczenie informacji trwa stosunkowo długo. W przypadku gdy nauczyciel może natychmiast umieścić film wideo, zdjęcie czy krótka notatkę na facebooku cała ta procedura natychmiast się przyśpiesza. Jest wydarzenie? Nauczyciel może natychmiast umieścić wpis na Facebooku.

piątek, 28 maja 2010

Jak wykorzystac potencjał gadżetów reklamowych, aby zdobyć zainteresowanie propozycją szkoły?

Gdy jedziesz na prezentację szkoły, albo uczniowie przyjeżdżają do was do prawdopodobnie macie do rozdania gadżety. Ich wartość dla uczniów jest różna:

Kalendarzyki  i ulotki nie zrobią na uczniach wrażenia. Smycze i długopisy mogą mieć już pewną wartość.

Zdradzę Ci pewien trick, który podniesie wartość gadżetów, które rozdajesz

środa, 26 maja 2010

Perswazja W Sprzedaży

Perswazja W Sprzedaży: "Strona — wysłana za pomocą Google Toolbar"

Dlaczego tylko niektótrzy nauczyciele potrafią zdobyć zaufanie uczniów podczas prezentacji szkoły?

Gdy prezentujesz szkołę średnią w gimnazjum pierwszym i najważniejszym elementem budującym wizerunek szkoły jesteś TY. Jest prosta zasada, która mówi o tym, że aby skutecznie zareklamować szkołę na początku musisz właśnie TY wzbudzić zaufanie uczniów.

Na nic fantastyczne gadżety reklamowe, prezentacja czy ulotki jeżeli TY nie zbudujesz w pierwszych sekundach zaufania.

Jak to zrobić? Oto kilka podpowiedzi:

wtorek, 25 maja 2010

Jak zaciekawić gimanzjalistów Twoją szkołą?

Największym źródłem niepowodzeń podczas prezentacji szkoły jest prowadzenie wystąpienia z pozycji JA. najprościej mówiąc nauczyciel prowadzący taką prezentację skupia się na odpowiedzi na pytanie:

Co dla mnie jako pracownika tej szkoły jest najważniejsze?

Niestety, uczniów np. gimnazjum interesuje odpowiedź na pytanie:

Co mnie, gimnazjalistę może interesować w tej szkole? A oto kilka przykładów: